آیکون اپل تاچ طرح اشل

تاریخچه طراحی دکوراسیون

تاریخچه طراحی دکوراسیون

آخرین مقالات

تاریخچه طراحی دکوراسیون

تاریخچه طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی را به مصر باستان نسبت می‌دهند. قدمت طراحی داخلی (Interior Design) به 100 سال پیش باز می‌گردد. به عنوام مثال می‌توانیم. نگاهی به ریشه‌ی تاریخی طراحی داخلی و هفت دکوراتور افسانه‌ای بیندازیم. در طلوع این دوره همراه با شروع رشد صنعت در اوایل دهه 1900، دیزاین داخلی شکوفا شد. از طراحی مصریان باستان تا پیدایی طراحی داخلی مدرن، راز‌های نهفته فراوانی وجود دارد. مردم مصر از دیرباز حتی در خانه‌های خود از مبلمان ساده تزئئین شده استفاده می‌کردند.
 جنس این مبل‌ها، خز حیوانات یا بافتنی‌هایی از پوست حیوانات بود. نگار گری دیواری، تندیس و گلدان تزئین میشد.

زیور‌آلات مشهور مصر کهن از جنس طلای خالص اهمیت خاصی حتی در تزئیین مقبره‌ها داشتند. مانند مقبره پادشاه توتانکامن که نماد مهندی

.تزئینات باشکوه برای مصریان ثروتمند است.

تاریخچه طراحی دکوراسیون

مطالعه بیشتر: دکوراسیون فروشگاهی و نمونه کار‌ها

علاوه بر مصر، تمدن رومی و یونانی نیز بر پایه هنر و چینش خاص وسائل و طراحی داخلی و لوازم جانبی بوده است.

هر دو فرهنگ با توسعه ساختمان‌های عمومی با سقف گنبدی، غرور شهروندی را جشن می گرفتند.

به عنوان نمای داخلی خانه، از سازه‌های چوبی پیچیده یونانی تزئینات عاج و نقره بود. رومیان تأکید ویژه ای بر ترکیب زیبایی و راحتی داشتند. و فضای داخلی منزل بازتاب ثروت و جایگاه بود. مبلمان رومی ساخته شده از سنگ، چوب یا برنز توسط کوسن‌ها و ملیله‌ها برجسته شده است.

هم رومی‌ها و یونانی‌ها از گلدان‌ها برای تزئین زاویه دید روبه رو استفاده می‌کردند. آن‌ها حتی برای زویه دید انسان وقتی سر پایین است اهمیت قائل بودند. در نتیجه از موزاییک‌های رنگین، برای چینجش و زیبایی کف زمین و نقاشی های دیواری بهره‌جویی می‌کردند. در کنار نقاشی‌های دیواری رنگارنگ از طلا نیز برای خلق طراحی داخلی چشم‌گیر استفاده می‌کردند. 

امروزه زمینه طراحی داخلی از روزهای گلی و آجری مصریان باستان فاصله زیادی دارد. امروزه طراحان به مواد مصنوعی و مصنوعی دسترسی دارند. و می توانند تأثیرات نسل‌های گذشته را جلب کنند. و در عین حال بطور مداوم در تلاش هستند. تا روند طراحی جدیدی را ایجاد کنند.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

طراحی دکوراسیون فروشگاهی توسط طراح و مجری تخصصی خدمات دکوراسیون داخلی مغازه، طراحی ویترین مغازه، دکوراسیون اداری و دفتر کار در کرج و تهران با سالها سابقه اجرایی موفق و درخشان.

از جمله مهم ترین موارد اولیه ی مرتبط با معماری ساختمان‌ها که در نگاه اول می تواند نظر مخاطب را جلب نماید. مربوط به نما و دکوراسیون می باشد. که سبک و شکل ظاهری آن و متریال و اجزایی که برای پیاده سازی این نما مورد استفاده قرار می گیرد. وابسته به نوع بنا و کاربردی که دارد، متفاوت خواهد بود.

امروزه با پیشرفت‌هایی که در زمینه ی معماری و تلفیق آن با هنر صورت گرفته است. شاهد خلق آثار بسیار زیبایی هستیم. که توانسته اند تاثیرات زیادی را بر بینندگان داشته باشند. رعایت اصول مهم در طراحی دکوراسیون مغازه‌ها و طراحی دکور مراکز تجاری بسیار مهم است. و تنها کسانی که از دانش، آگاهی و تجربه ی کافی برخوردار باشند. می توانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند. و آنچه ایده آل است را فراهم آورند.

نمایش محصولات و اجناس شما در یک غالب زیبا و مکان مناسب به نحو چشمگیری می تواند. در جذب مشتری و عرضه محصول شما تاثیر گذار باشد. دکوراسیون تجاری با جذب مشتری و میزان فروش ارتباط مستقیمی دارد. و تاثیر زیادی در شهرت و موفقیت‌های برند و کار و تجارت مورد نظر دارد.

زیبایی یک دکور تجاری علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون مغازه برای کارکنان آن محیط نیز دارای یک وجه اجتماعی خوب و یک پرستیژ کاری بالا محسوب میشود.

یک ویترین متناسب با نوع محصولات می‌تواند. در چگونگی کیفیت نمایش محصولات موثر باشد. و نوع نورپردازی و تنوع آن‌ها به نوبه ی خود می تواند. در چشم گیر شدن دکوراسیون تجاری و محصولات اهمیت به سزایی داشته باشد.

سبک های نوین طراحی

سبک های نوین طراحی در ایجاد یک دکوراسیون چشم نواز، گواه بر تغییر و روند توسعه این حرفه می باشد.
امروزه این حرفه به شکل یک صنعت در آمده است. که کشورهای توسعه یافته، سهم عمده ای در این صنعت ایفا می کنند. 
در طراحی دکوراسیون، از عناصر بسیاری استفاده می شود. که طراحان با استفاده از نبوغ و علم این حرفه هماهنگی لازم در اجرای یک دکوراسیون کارا و جذاب را بکار می گیرند.
از جمله عناصری که سهم بسزایی در ایجاد یک دکوراسیون جذاب ایفا می کنند. می توان به ایجاد هارمونی در خطوط، رنگ، متریال و ترکیب بندی مناسب این عناصر در کنار یکدیگر نام برد.
در حال حاضر، دکوراسیون، به چند بخش تقسیم می شود. که دو شاخه از متداول ترین آن‌ها را می توان به شاخه دکوراسیون داخلی منازل و دکوراسیون فروشگاهی (داخلی) اشاره نمود.
در دکوراسیون فروشگاهی، تنوع و اجراهای متفاوتی براساس نوع فعالیت مشاغل شاهد هستیم. که درنوع خود به یک صنعت مدرن مبدل گشته و دارای سبک‌های بیشماری هستند.

معماری داخلی

حوزه فعالیت گروه طرح اشل

در حوزه فعالیت گروه طرح اشل، در برندهای پوشاک، طراحی دکوراسیون فروشگاهی معمولا در یک بازه زمانی جای می گیرد.

این بدان معنی است. که صاحبین برند با توجه به بازتاب و عمر مفید دکوراسیون، زمانی را برای تغییر دکوراسیون در نظر می گیرند.
این بازه زمانی در کشورهای غربی، که صنعت دکوراسیون، به خصوص دکوراسیون فروشگاهی، از سابقه طولانی برخوردار هست. معمولا بین 24 تا 36 ماه می باشد.

برندهای مطرح ورزشی،مانند نایکی، آدیداس و ریباک به دکوراسیون فروشگاه‌های خود بسیار اهمیت می‌دهند. زیرا با بروز بودن سبک‌های طراحی، در گیرایی نظرات مشتریان تاثیر بخصوصی دارد. این در بهبود  عملکرد و راندمان کارمندان نیز موثر است. 
استفاده از متریال‌های بروز در کنار چیدمان مناسب می تواند. یک عامل مهم در فروش و عرضه محصولات باشد.
در کشور ما، با ورود برندهای معتبر و خلاقیت مهندسان داخلی، در دهه‌های اخیر رشد چشمگیری در صنعت دکوراسیون فروشگاهی به وجود آمده است.
گروه طرح اشل نیز به لطف خدا و حسن اعتماد کارفرمایان، توانسته سهمی در رشد این صنعت ایفا کند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.